O noua lume: Metaverse, Web 3.0 si Crypto
In ultima vreme se aude din ce in ce mai des despre Metaverse, Web 3.0 si Crypto. De ce? Pentru ca amploarea lor a inceput sa creasca si cel mai probabil acestea vor fi tot mai prezente in viata de zi cu zi. Tot mai multi contribuitori celebri pentru felul in care au schimbat lumea se implica masiv in dezoltarea acestei noi lumi.
Probabil ca ai auzit deja despre rebranding-ul Facebook. Noul nume va fi „Meta” si biineinteinteles ca este inspirat din „The Metaverse”. Schimbarea pare sa fie una fundamentala, nu ca atunci cand Google s-a redenumit Alphabet si a continuat sa faca acelasi lucru.
Decizia de rebranding este una revolutionara. Pana acum Facebook a reusit sa stranga peste 3 miliarde dee oameni pe platforma sa, ceea ce este impresionant. Oare spre ce se indreapta acum? Probabil ca tinta „Meta” este ca majoritatea oamenilor sa-si petreaca timpul aici.
„Eu patinez acolo unde va fi pucul, nu unde a fost” – Wayne Gretzky.
Web 3.0
In ultimii 20-30 ani, tranzitia noastra tehnologica a fost una impresionanta si rapida, de la paginile web de baza din anii 90 (Web 1.0), la aplicatii online cu multa interactiune si participare a utilizatorilor (Web 2.0). Impactul a fost unul major si pentru afaceri, bineinteles. It’s all about money. Noua tehnologie a facilitat o intreaga serie de afaceri, inclusiv retele sociale si comertul electronic.
Care este pasul urmator? Web 3.0. Aceasta reprezinta cea mai recenta generatie de aplicatii, acum descentralizate si alimentate de blockchain. Centralizarea datelor si a puterii pe internet a fost o preocupare in ultima perioada. Web 3.0 vine cu o rezolvare a acestor probleme si pare sa ofere din nou incredere, confidentiliate si transparenta in internet. Ramane de vazut cum aceasta noua generatie va influenta mediul online si mai ales afacerile.
Auzim tot mai des despre atributele Web 3.0 si ca reluam controlul. Dar ce inseamna asta?
Urmatoarele lucruri sunt esentiale pentru Web 3.0 👇
-descentralizare
-valoarea revine celor care creeaza
-guvernare comunitara
Deci, care sunt produsele tehnologice care intruchipeaza aceste principii?
-activele digitale
-finante descentralizate
-blockchain-uri
-DAO (organizatie autonoma descentralizata)
Aceste tehnologii sunt ‘actorii’ in sistemul Web 3.0.
Cine lucreaza la el?
Cele mai interesante proiecte si companii sunt:
– companiile din ETF-ul META (Top Ten META Holdings: nVidia, Microsoft, Roblox, META (FB), Unity, Autodesk, Amazon, SEA, Tencent HLDGS, Taiwan Semiconductor MFG) – alocarile din ETF-ul META se pot schimba oricand in concluzie fa propriul research.
– Bitcoin
– Ethereum
– Altcoins (fa propriul research si alege cele mai bune proiecte)
– OpenSea (NFT Marketplace)
– Coinbase
– Binance
Cu Web 2.0, daca ti se spune ca un produs sau serviciu este gratuit, adevarul este ca plata esti chiar TU. Cu Web 3.0 se vrea ceva complet diferit.
Haide sa vorbim un pic si despre Metavers.
Ce este acest Metavers?
Metaversul este considerat „noua frontiera a internetului”. Mai exact, mateversul creaza o noua lume, una virtuala, in care utilizatorii traiesc experiente interactive intr-un anumit loc, fara sa fie prezenti acolo. Adica Online. Putem sa sumarizam Metaversul la un univers virtual. Unii il mai numesc si univers fictiv sau realitate augumentata.
Un continut de calitate despre Metaverse a fost furnizat live, pe Facebook, intr-o discutie intre Matthew Ball si Mark Zuckerberg.
-
o sa fie persistent
-
o sa fie sincronizat live
-
o sa fie fara limita pentru utilizatori, oferind in acelasi timp fiecarui utilizator un sentiment unic
-
o sa fie o economie pe deplin functionala
-
o sa fie o experienta care acopera atat lumea digitala, cat si cea fizica
-
o sa ofere o interoperabilitate fara precedent a datelor, active digitale si content
-
o sa fie populat de continut si experiente create si operate de o gama incredibil de larga de colaboratori
Oare sa ne ingrijoram sau sa ne bucuram de aceasta evolutie si de acesti noi pasi? Depinde cum privim lucrurile. La final de zi, aceasta este o alta modalitate de a agrega profiluri individuale, astfel incat companiile sa poata vinde lucruri utilizatorilor vizati.
CONCLUZIE
Exista din ce in ce mai multe preocupari care apar cu privire la monetizarea atentiei oamenilor. Acesta este un rezultat direct al metodelor de monetizare ale Web 2.0. Dar daca in loc de baze de date centralizate, avem persoane care preiau controlul asupra datelor lor si se dezvolta noi modalitati de a aborda monetizarea si proprietatea?